محیط زندگی من

محیط زندگی من

مهندس امین بشارت نیا
دانلود و نصب سریع دانلود از کافه بازار
رایگان با پرداخت درون برنامه
ازدانلودونصب سریع استفاده کنیدتاشامل تخفیف شوید.

دسته بندی

حجم

۳٫۳ مگابایت

تعداد دانلود

15,507 دانلود

نسخه: ۲

۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

امتیازبه برنامه (ازچپ)

بدضعیفمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...Loading...

توضیحات


بسیاری از ما توجهی به وضعیت محیط اطراف خود نداریم. در حالی که محیط اطراف بیشترین تاثیرات را روی بدن ما می‌گذارد و بی‌توجهی ما چیزی از تاثیرگذاری آن کم نمی‌کند. بهداشت محیط دانشی است که می‌کوشد محیط اطراف ما را سالم نگاه دارد. اما متاسفانه همواره مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد و حتی روز ملی بزرگداشت آن نیز در سکوت رسانه‌ای سپری می‌شود.

انسان و دیگر موجودات، هر یک به نحوی بر محیط اطراف خود تاثیر می‌گذارند، البته انسان اولیه تاثیرگذاری کمتری بر محیط زیست داشته و آلوده نبودن محیط زیست، شرایط زندگی را برایش امن‌تر می‌کرد، ولی پیشرفت فناوری آلاینده و عدم تناسب آن با محیط زیست و تغییر تمدن بشری در طی دوران‌های مختلف، نادیده گرفتن روابط صحیح میان نیازهای بشری و محیط زیست، زندگی موجودات در کره زمین را روز به روز با مسائل پیچیده‌تری مواجه کرده است، به طوری که انسان با فعالیت‌هایی از قبیل کشاورزی، صنعتی و بهره‌برداری از منابع و امکاناتی که برای ادامه زندگی در این محیط انجام می‌دهد، ضمن ایجاد تغییرات مفید و مناسب، سبب آلودگی آن نیز می‌شود که این آلودگی مجدد بر انسان و موجودات دیگر اثرات ناخوشایندی باقی خواهد گذاشت و زندگی، پیشرفت، رشد و نمو و سلامت او را تحت‌ تاثیر قرار خواهد داد. از سوی دیگر آنچه امروزه درباره پزشکی و سلامت گفته می‌شود بیشتر بر واژه پیشگیری متمرکز است.اینجاست که پای متخصصان بهداشت محیط به میان می‌آید.

زندگی انسان‌ها را زیبا نموده و طراوت و شادابی دلنشینی را به‌وجود می‌آورد. انسان‌های خلاق، هر روز با فکرهای نو و اندیشه‌های تازه، تجربه‌ای جدید کسب می‌کنند و با ‌هیجان بسیار زیبایی از زندگی خود لذّت می‌برند. آنان راه‌های قدیمی و کهنه را نمی‌پسندند و همیشه به‌دنبال مسیرهای ناشناخته‌ای می‌گردند. این افراد با فکرهای خلاقانه، میان‌برهای کم‌هزینه‌ای را کشف‌ کرده و با سرعت، ‌مسیری را که دیگران طیّ سال‌ها رفته‌اند، در زمان کوتاه‌تری می‌پیمایند. ذهن انسان‌های خلاق، همواره به‌دنبال کشف راه‌کارهایی است که دیگران به ‌آن‌ها نمی‌اندیشند.

اما شاید شما هم دوست داشته باشید ‌از ذهنی خلاق و پویا برخوردار بوده و از زندگی خود لذّت بیش‌تری ببرید. در این مقاله سعی می‌شود برخی از تکنیک‌های خلاقیت که به پویایی ذهن کمک شایانی می‌نماید، بیان شود تا با به‌کار بستن آن‌ها، شاهد دستآوردهای قابل‌توجهی در زندگی و کار باشیم.

15508