اعتماد به نفس

اعتماد به نفس

مهندس امین بشارت نیا
دانلود از کافه بازار دانلود از پلی استور دانلود فقط با موبایل
رایگان با پرداخت درون برنامه

دسته بندی

حجم

۲٫۹ مگابایت

تعداد دانلود

16,217 دانلود No count available

نسخه: ۴.۵

۲۸ اسفند , ۱۴۰۲

امتیازبه برنامه (ازچپ)

بدضعیفمتوسطخوبعالی (No Ratings Yet)
Loading...Loading...

توضیحات


تصویری كه هر فرد از خود در ذهن دارد، از كودكی شكل می‌گیرد و واكنش‌ها و رفتارهای اطرافیان در شكل‌گیری این تصویر نقش مهمی دارند.
علاوه بر این، هر فرد تصویری دلخواه از خود در نظر دارد كه هرچقدر تصویر خویشتن وی به آن نزدیك‌تر باشد، اعتماد به نفس بیشتری كسب خواهد كرد. عزت‌نفس یا احساس ارزش به خویشتن درواقع تایید و پذیرشی است كه شخص نسبت به خود احساس می‌كند.
اكنون با این تعاریف به نكاتی اشاره خواهد شد كه برای افزایش اعتماد به نفس فرزندانمان، هرگز نباید آنها را به زبان بیاوریم. این متن را بخوانید و چند بار آن را مرور كنید. به طور یقین در تربیت كودك‌تان موثر خواهد افتاد.

اگر این روزها به کتابفروشی ها سر زده باشید انواع اقسام کتاب های روان شناسی می بینیم که عناوینی چون مدیریت بر خود، احترام به خود، عزت نفس، حرمت نفس، خود باوری و اعتماد به نفس روی آنها نوشته شده و وقتی آنها را بررسی می کنیم تقریبا یک چیز را با عمق و گستردگی نسبتا مشابه عرضه کرده اند.
واقعیت این است که همه عناوین فوق یکی هستند و می توان همه آنها را اعتماد به نفس نامید. با توجه به دیدگاههای مختلفی که در مورد انسان وجود دارد اعتماد به نفس هم تعاریف متفاوتی پیدا کرده است از جمله؛ احساس ارزشمند بودن، شجاعت و قدرت ابراز وجود، انتظاری منطقی و معقول برای پیروزی، نیرویی برای جذب، ترغیب، تاثیر گذاشتن بر دیگران و توفیق در مناسبت های اجتماعی و فردی.
اما واقعیت این است که تمام تعاریف فوق دلیل داشتن اعتماد به نفس است و نه خود آن و در واقع هر کدام به گوشه ای از واقعیت اشاره می کند. شاید کاملترین تعریفی که در مورد اعتماد به نفس وجود دارد تعریف زیر باشد؛
اعتماد به نفس به معنی داشتن شهامت گوش فرا دادن به انگیزه های درونی برای دریافت اشاره به نوع موفقیتی است که باید خواستار آن باشیم. به بیان دیگر اعتماد به نفس یعنی برداشتن توجه خود از آنچه هستیم ( و همچنین عدم توجه به عوامل خارجی و چیزهای خارج از خودمان ) برای به دست آوردن ایده ای از چیزی که ما باید بشویم.جالب است که بگویم برای رسیدن به خود باوری بیشتر از اینکه لازم باشد کاری انجام دهیم ضروری بسیار از کارهایی را که خواسته و ناخواسته انجام می دهیم کنار بگذاریم.

16218